Royal Mews a neve annak a különálló épülettömbnek, amelyben a királyok lovai mellett mintegy negyven királyi díszhintót és autót is őriznek. A vaskerítés arany lándzsahegyei jelzik csupán, hogy ez is királyi épület.
III. György volt az, aki 1760-ban a Charing Cross közeléből a jelenlegi helyre költöztette hintó-gyűjteményét és néhány lovát, hogy a Buckingham hercegétől éppen vásárolt házához közel legyenek. 1764-ben zárt lovasiskolát is építtetett ide.
IV. György - apja nyomdokain haladva - megkezdte a Buckingham-ház palotává építést, hogy méltó legyen a királyhoz és a nemzethez. Megbízta a híres építészt, John Nash-t, hogy nagystílű palotát és hozzá kapcsolódó istállót tervezzen.
Nash dór diadalívet tervezett, mely négyszögletű udvarra vezetett. A keleti oldalra került a hintók elhelyezéséül szolgáló kocsiszín, míg a nyugati oldalra 54 ló számára istállót, valamint a takarmány és a lószerszámok elhelyezésére szolgáló helyiségeket épített, illetve egy nagyobb épületet a főlovász és segítői számára. Az épületegyüttes 1825-re készült el.
1837-ben Viktória királynő hivatalos rezidenciájává tette a Buckingham-palotát. Férje, Albert herceg új patkoló-műhelyt építtetett, sőt az istállóba még egy tehén is került... 1855-ben Viktória királynő a Királyi istálló 198 fős személyzete gyermekeinek számára külön iskolát alapított, mely 20 éven át működött.
A későbbiekben valamennyi király és királynő modernizálta az épületet, amely folyamat a mai napig tart. Napjainkban épp azt a hálózatot építik ki, melynek révén az istálló személyzete csatlakozhat az internethez és az e-mail forgalomhoz...
A 100 darabból álló hintó-gyűjtemény legnevezetesebb és legrégebbi darabja az Arany Állami Hintó (Gold State Coach).
A hintót III. György építtette koronázása és esküvője alkalmából. A hintó azonban nem készült el időre, így első alkalommal 1762. november 25. napján használta, amikor a Westminsterbe hajtatott megnyitni a parlamentet.
Ez az a hintó, amelyet IV. György 1821-es koronázása óta valamennyi koronázás alkalmával használnak. Utoljára 2002-ben vitte a hintó II. Erzsébetet és férjét a Szt. Pál Székesegyházba a királynő uralkodásának 50. évfordulója alkalmából.
A gazdagon díszített, aranyozott hintó 4 tonnát nyom, nyolc ló kell az elhúzásához. 3.6 méter magas, 7 méter hosszú. Belsejét a neves festő, Cipriani képei díszítik. A hintó - a számlák alapján - 7660 fontba került...
Az Ír Állami Hintót (Irish State Coach) gyakran használja a királynő, amikor a parlament megnyitására indul.
A hintó onnan kapta a nevét, hogy 1851-ben a dublini polgármester (egyben hintókészítő) készítette. A kék és fekete díszítésű hintó belsejét kék damaszk borítja, négy ló szokta húzni.
A legfiatalabb hintó az Ausztrál Állami Hintó (Australian State Coach), melyet 1988-ban ajándékozta Ausztrália népe a királynőnek.
Megcsodálhatjuk azt az 1881-ben készült üveghintót is, mellyel a királyi menyasszonyok utaznak az esküvői ceremóniára.
De itt láthatjuk azt a csukott, kétüléses, egylovas kocsit is, mellyel 1843 óta a mai napig a királyi családtagok postáját szállítják, valamint azt a hintót, mellyel az újonnan kinevezett követeket szállítják rezidenciájukról a Buckingham-palotába a királynői audenciára és vissza.
Az istállóban található lovak két fajtájúak: a cleveland-i pej az egyetlen brit fogathúzó lófajta, míg a windsor-i szürke, amely tradicionálisan a királynőt szállító hintót húzza. A lovak nem mindig láthatóak, mert vagy oktatják őket, vagy jól megérdemelt pihenésüket töltik távol Londontól.
Több autó is megtekinthető, így két Bentley, három Rolls-Royces és három Daimlers. A legidősebb közülük az 1950-es Rolls-Royce Phantom IV, mely olyan jó állapotban van, hogy pl. az Ascot alkalmával napjainkban is használják.
A királynői autók dísze egy Edward Seago által tervezett ezüst szobrocska, mely a sárkánnyal küzdő lovas Szent Györgyöt ábrázolja, és amely dísz autóról autóra átszerelhető. A hivatalos autókat sötét vörösre, míg a királyi család magánautóit „Edinburgh-zöld"-re festik.
A hivatalos autók természetesen nem pont olyanok, mint a sorozatgyártottak, mivel tágasabbak (pl. szempont, hogy a királynő teljesen fel tudjon egyenesedni, mielőtt kiszáll az autóból) és jobban kell, hogy biztosítsák a kocsiban utazók láthatóságát), mivel sok alattvaló számára ez az egyetlen módja, hogy uralkodóját láthassa). |